Vaak gestelde vragen // Werkwijze // Procedure

FAQ

Algemeen – eerste afspraak

Hoe werkt Advo-Recht.be?

Elk juridisch probleem is anders. Tijdens een eerste consultatie wordt het probleem besproken, waarbij onze advocaten het juridische kader schetsen en de mogelijke oplossingen zoals een brief of een procedure overlopen. Ook wordt zo goed mogelijk een beeld geschetst van de kostprijs of gehanteerde tarieven.

Is een eerste consultatie betalend?

De kostprijs van de eerste advies-consultatie bedraagt € 29 incl. BTW. Men kan de consultatie telefonisch, via e-mail of online boeken.

Hoe lang duurt een eerste consultatie?

De eerste consultatie duurt in principe 30 min. Dit kan bij speciale zaken langer duren.

Kan ik met alle juridische vragen bij Advo-Recht.be terecht?

De advocaten van Advo-Recht.be hebben deskundigheid in verschillende rechtsdomeinen. Elke advocaat heeft zijn voorkeursmaterie of ‘specialiteit’. Indien een bepaald vraagstuk niet binnen de deskundigheid van het kantoor ligt zal nog steeds worden getracht u te helpen door middel van een eerste algemeen advies of doorverwijzing.

Werken de advocaten van Advo-Recht.be in heel België?

Hoewel het kantoor in Antwerpen Berchem  is gelegen kunnen onze advocaten pleiten over heel Vlaanderen, met inbegrip van de Nederlandstalige rechtbanken te Brussel. Ook rechtszekerheden buiten Antwerpen kunnen dus bij ons terecht.

Kostprijs

Wat zal mijn dossier kosten?

Het is vaak zeer moeilijk om op voorhand een vaste kostprijs te bepalen. Elk dossier is anders en vergt een andere aanpak. Wel trachten we zoveel mogelijk met vaste forfait tarieven te werken. Wanneer dat niet mogelijk is wordt gewerkt aan een uurtarief van € 125 incl. BTW per uur. Tijdens de eerste advies-consultatie worden de gehanteerde tarieven besproken.

Kan ik elektronisch betalen?

Er kan in het kantoor met cash en Payconic betaald worden.

Werken de advocaten van Advo-Recht.be ook prodeo?

In bepaalde gevallen kunnen de advocaten van Advo-Recht.be prodeo optreden mits het kunnen voorleggen van volgende documenten: bewijs van inkomsten, attest van woonst en een attest van gezinssamenstelling.

Praktisch

Wat zijn de openingstijden?

Onze kantoren zijn elke werkdag geopend van 09u tot 18u. Cliënten kunnen het kantoor alle werkdagen bereiken op deze tijdstippen alsook steeds via e-mail of chat.

Is er parkeermogelijkheid in de buurt?

Het kantoor te Antwerpen Berchem beschikt niet over een private parking voor cliënteel. In de omringende straten is steeds parkeerplaats.