Vaak gestelde vragen // Werkwijze // Procedure
FAQ
Algemeen – eerste afspraak
Hoe werkt Advo-Recht.be?
Kan ik bij Advo-Recht.be terecht tijdens de Corona crisis?
De advocatuur is een essentieel beroep. U kan dus ook tijdens de Corona crisis bij Advo-Recht.be terecht. Het kantoor is COVID-proof ingericht en handgel is voorzien. Het dragen van een mondmasker is verplicht. Indien mogelijk kan er ook een tele-consult worden georganiseerd.
Is een eerste consultatie betalend?
De kostprijs van de eerste advies-consultatie bedraagt € 39 incl. BTW. Men kan de consultatie telefonisch, via e-mail of online boeken.
Hoe lang duurt een eerste consultatie?
De eerste consultatie duurt in principe 30 min. Dit kan bij speciale zaken langer duren.
Kan ik met alle juridische vragen bij Advo-Recht.be terecht?
De advocaten van Advo-Recht.be hebben deskundigheid in verschillende rechtsdomeinen. Elke advocaat heeft zijn voorkeursmaterie of ‘specialiteit’. Indien een bepaald vraagstuk niet binnen de deskundigheid van het kantoor ligt zal nog steeds worden getracht u te helpen door middel van een eerste algemeen advies of doorverwijzing.
Werken de advocaten van Advo-Recht.be in heel België?
Hoewel het kantoor in Antwerpen is gelegen kunnen onze advocaten pleiten over heel Vlaanderen, met inbegrip van de Nederlandstalige rechtbanken te Brussel. Ook rechtszekerheden buiten Antwerpen kunnen dus bij ons terecht.
Kostprijs
Wat zal mijn dossier kosten?
Het is vaak zeer moeilijk om op voorhand een vaste kostprijs te bepalen. Elk dossier is anders en vergt een andere aanpak. Wel trachten we zoveel mogelijk met vaste forfait tarieven te werken. Wanneer dat niet mogelijk is wordt gewerkt aan een uurtarief van € 125 incl. BTW per uur. Tijdens de eerste advies-consultatie van € 29 incl. BTW worden de gehanteerde tarieven besproken.
Kan ik elektronisch betalen?
Er kan in het kantoor zowel in contanten als met Bancontact of Payconic betaald worden.
Werken de advocaten van Advo-Recht.be ook prodeo?
In bepaalde gevallen kunnen de advocaten van Advo-Recht.be prodeo optreden mits het kunnen voorleggen van volgende documenten: bewijs van inkomsten, attest van woonst en een attest van gezinssamenstelling.
Praktisch
Wat zijn de openingstijden?
Onze kantoren zijn elke werkdag geopend van 09u tot 18u. Cliënten kunnen het kantoor alle werkdagen bereiken op deze tijdstippen alsook steeds via e-mail of chat.
Is er parkeermogelijkheid in de buurt?
Het kantoor te Antwerpen beschikt niet over een private parking voor cliënteel. In de omringende straten is steeds parkeerplaats. De private parking voor het Justitiepaleis is gelegen om de hoek.